המתנה שקיבלה סאני

By | 25/04/2017

כפי שכתבתי בפוסט הקודם שלי, סאני היתה זולה. להערכתי, היום, באיזור 180 אגורות, היא במכפיל 10 על רווחי השנה שעברה.

בהודעתו לפני שבוע כחלון טרף את הקלפים. בהורדת המס על הסלולר כחלון גרם לשני דברים:

1. טלפונים סלולריים יהיו נגישים יותר וזולים יותר.

זה יגרום לאנשים לקנות יותר טלפונים סלולריים – למשל ילדים יקבלו טלפונים בגיל מוקדם יותר, אנשים יחכו פחות לפני שיחליפו טלפון ישן וחלק אף יחזיקו יותר מטלפון אחד (כפי שקורה במקומות שבהם הטלפונים הסלולריים זולים).

2. התמריץ להזמין מחו"ל (ייבוא מקביל) ולהבריח טלפונים לארץ ירד.

בניכוי מע"מ, הטלפונים בישראל יהיו במחירים של חו"ל. לפני כחלון היו משלמים מס קניה ומע"מ שיחד היו מעלים את מחיר הטלפון ב 33%. מס הקניה והמעמ היו משולמים על מחיר הטלפון + המשלוח. עכשיו כשהמחירים יהיו דומים לחו"ל, יהיה פחות כדאי להזמין טלפונים מחו"ל. בקניה בארץ עדיין נצטרך לשלם את המע"מ (חלקנו, אני למשל, לא משלם את המע"מ כי אני עוסק מורשה / חברה בע"מ והטלפון הוא כלי עבודה עבורי) אך עדיין ההפרש בין המחיר בחו"ל למחיר בארץ הצטמצם. כמו כן, בארץ מקבלים את הטלפון מהר יותר ויש אחריות, מה שלא פעם אין עבור טלפון שנקנה בחו"ל.

בעבר, אנשים שהזמינו טלפונים בחו"ל נהנו משני דברים: א. מחיר נמוך יותר ב. אופציה להתחמקות מהמס. כפי שהיה אפשר לראות בתגובות לפוסט הקודם, חלק מהקוראים קנו טלפונים באתרים בחו"ל ולא שילמו את המס – לא מס קניה ולא מע"מ. פה בא לידי ביטוי אלמנט המזל – מאוד דומה ללקנות מכשיר יקר ולא להצהיר עליו במכס. מדובר במזל וזה גם לא חוקי. עם זאת, לדעתי, על חלק גדול מהטלפונים הסלולריים (אולי אפילו 4 מתוך כל 5) שמוזמנים בחו"ל ומגיעים לארץ לא משלמים לא מכס ולא מע"מ. כיום, כשאלמנט המיסוי ירד משמעותית, התמריץ להזמין מחו"ל גם הוא ירד משמעותית.

למשל, גלקסי אס 8 של סאני (שאגב, אני מחזיק גאה שלו – קיבלתי במכירה המוקדמת, איזה כיף!) יעלה 3290 ש"ח, או לפני מע"מ – 2811 ש"ח. אם נתרגם לדולרים לפי שע"ח 3.65 נקבל בדיוק 770 דולר לפני מעמ או 900 דולר אחרי מע"מ. באמריקה בהצעה הטובה ביותר הוא עולה 750 דולר – לפני מס, אם נוסיף מס קניה ממוצע באמריקה של 6% (ברוב המדינות המס נע בין 5-8%), נקבל בערך 800 דולר. כלומר שתכלס, בישראל זול מאשר לקנות באמריקה למי שיכול להזדכות על המע"מ, ולמי שלא יכול ההפרש הוא בסך הכל 100 דולר. כמו כן אם מישהו יקנה באמריקה, הוא מסתכן שיתפסו אותו במכס וישלם קנס + מע"מ ואז המחיר עולה.

גם באמזון לא ממש משתלם לקנות גלקסי S8. הנה תמונה של חיפוש גלקסי S8 באמזון – כל המחירים יותר יקרים ממה שאפשר להשיג בארץ עם המע"מ, ובל נשכח – המחירים באמזון הם לפני משלוח.

לא רק המחיר

אני כל הזמן דן במחירים, אבל השקעה בסאני היא לא בגלל יתרון תמחורי כלשהו. למען האמת, מגיעה פרמיה לטלפונים שסאני מוכרת. אם הם נמכרים בזול מחו"ל – מה טוב, אך לא זה לב התזה.

העניין הוא שרוב האנשים לא קונים סמסונג בחו"ל. מי שקונה בארץ רוצה אמא ואבא ורוב רוב רוב החברות בישראל שמוכרות סלולר של סמסונג משתמשות בסאני. רשת ההפצה, האחריות והשירות – זה היתרון כאן.

אז מה קיבלנו?

בשנת 2017, סאני תציג מכירות גדולות יותר של אביזרים סלולריים, וגם מכשירים סלולריים. מכירות המכשירים זינקו גם לפני הרפורמה של כחלון והיא רק תוסיף שמן (או בנזין אוקטן 98?) למדורה רותחת גם ככה. אני מהמר שהמכפיל של סאני, במחיר 180 אגורות, הוא לא 10 אלא יותר לכוון 7-8 על רווחי 2017. אני מוכן לשים כסף על זה (ושמתי).

דעתי היא שמחיר הוגן הוא סביב 270-300 אגורות למניה. נחזור לפוסט הזה בעוד שנה – שנתיים ונראה.

גילוי נאות: אני מחזיק במניות סאני והקרן שלי מחזיקה במניות סאני. אין המלצה. יש לקרוא הפטור מאחריות.

4 thoughts on “המתנה שקיבלה סאני

  1. Mashkia Berech

    לא אמרת שאתה לא בוגד באייפון ? 🙂

    Reply
    1. Assaf Nathan

      אמרתי – וזה לא אומר שאפסיק להשתמש באייפון.
      קניתי בהנחה במכירה המוקדמת – אני אנסה ונראה – אולי אמכור אותו 🙂

      Reply
  2. חיים ארנסטר

    אחד מגדולי הרבנים בדור הקודם. נשאל פעם למה הוא משנה את דעתו מיידי פעם,
    הוא שהשיב בשאלה מה אני חמור? חמור לעוס כל יום את אותו קש….

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *