וולס פארגו מול ג'יי פי מורגן – בדיקת מצב

By | 18/05/2016

במכתב האמצע של שנת 2014, כתבנו שתשואת הקרן נפגעה כי החלטנו להחליף בין וולס פארגו לג'יי פי מורגן, ואז וולס הוציאה דוח "טוב" וג'יי פי דוח "גרוע" ולכן נוצר הפרש תשואה גדול בין השתיים, שפגע בקרן. במכתב כתבנו:

איתרע מזלנו וכמעט מיד לאחר פיצול ההשקעה, ג'י פי מורגן הוציא דוחות מאכזבים לרבעון הראשון ווולס פארגו הוציאה דוחות נהדרים לרבעון הראשון, כך שמניית וולס פארגו המשיכה לעלות ומניית ג'יי פי מורגן ירדה. אם לא היינו מבצעים את ההחלפה, התשואה של השותפות היתה גבוהה ב- %4.1 בחצי השנה. עם זאת, יש לזכור שהחלטת השקעה נמדדת על פני תקופה ארוכה ולא על פני רבעון אחד, לכן אנו איננו מדירים שינה מעיננו בעקבות הפרשי התשואה הזמניים.

במכתב סוף 2014, כתבנו:

… בעסק כמו וולס פארגו התרבות עושה את כל ההבדל. לאור התשואה היפה השנה, החברה כבר מתקרבת לתמחור הוגן ולכן החלטנו להעביר חלק מההשקעה לג'יי פי מורגן. את ההעברה ביצענו בשני חלקים לאורך השנה – לפני דו"ח רבעון ראשון של שתי החברות ולאחר דו"ח רבעון שלישי של שתי החברות. על ההחלפה הראשונה, כזכור, דיברנו במכתב אמצע השנה. השנה, ג'יי פי מורגן השיאה תשואה נמוכה בהרבה מוולס פארגו וזו גם אחת הסיבות שהיא זולה מוולס פארגו, אך בשנים הקרובות הפער התמחורי בין שתי החברות יצטמצם, מגמה שהחלה כבר במהלך דצמבר 2014 ולתוך ינואר 2015.

חשבתי שיהיה נחמד לבדוק את תשואת החברות מאותו מכתב אמצע של 2014. הנה הגרף לפניכם:

Wells Vs JPM

סגירת הפער לקחה הרבה פחות מ"שנים" כפי שכתבנו, בערך שנה וחצי.

בכמעט שנתיים מאז שביצענו את ההחלפה הראשונה, וולס וג'יי פי מורגן פתחו פער של 20% לטובת ג'יי פי מורגן.

בדיקה עצמית בראי ההסטוריה היא מאוד חשובה לתהליך השיפור שלנו ובכלל של כל משקיע. אנו משתדלים לבדוק בדקדוק כל מילה שנכתבה במכתבים שלנו – ובאופן גלוי.

אגב, לעניות דעתי, גם היום ג'יי פי מורגן זולה מאשר וולס פארגו אם כי באופן הרבה פחות מודגש מאשר אותו הרגע שביצענו ההחלפה.

גילוי נאות: יש לי אחזקה בשתי המניות המדוברות, אין המלצה !!! יש לקרוא הפטור מאחריות.

3 thoughts on “וולס פארגו מול ג'יי פי מורגן – בדיקת מצב

  1. עמית

    תודה אסף…
    אשמח להשוואה דומה בין ג'י פי מורגן לגולדמן סאקס… ולדעתך. מי זולה ואיכותית יותר כיום
    תודה רבה ..

    Reply
  2. נועם

    הסטרייק של הוורנט של מורגן יירד עד סוף 2018 יותר מאשר סטרייק של וולס.היום הדיבדנד של מורגן עלה ב9 אחוז לעומת 1 אחוז של וולס וזה יוריד עוד את הסטרייק לעומת וולס ככה שזה יתרום עוד כמה אחוזים לוורנט של מורגן לעומת וולס.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *