שיחת הועידה של רבעון שני – לילך וגלובל

By | 06/08/2015

חשבתי שיהיה נחמד לעדכן בכמה מטעמים משיחת הועידה שקשורים לדיון הנהדר שהתפתח בפוסט על לילך והשאירו לי מתוק בפה.

הנה מפיו של מייק פרייס:

 

Turning to the technology for a minute, we believe our fiber rich HFC plan has a clear network advantage over any DSL or VDSL network. As a matter of fact, we know that; we don't believe that. And in 11 of our 12 European markets today, our top speeds are 200 megs or better. We launched 500 meg in Switzerland and the vast majority of our footprint, we'll start to do that sort of thing and we feel great about our ability to extend our speed leadership with EuroDOCSIS 3.1. We've never talked a lot about this, but the technology is cost-effective and scalable. We think we can get our homes up to 1 gigabyte per second at an estimated cost of EUR20 per home. That excludes CPE.

דיברנו על יתרון המהירות של כבלים על DSL בדיון על לילך ובדיוק במקרה מייק נגע בזה בשיחה. די ברור שהטלקוז לא ממש יכולים להגיע לעלות של 20 יורו לאינטרנט של 1 גיגה. אני הייתי רוצה לשלם 20 יורו (80 שקל) בכדי לקבל אינטרנט 1 גיגה (שם זה ספק+תשתית). בארץ משלמים 200 שקל לספק ותשתית בשביל 100 מגה.

ובנוסף – מי צריך סיב אופטי שתחזוקתו מאוד יקרה ועלות החיבור שלו יקרה כאשר הכבלים יודעים לתת מהירות מעל 1 גיגה? מכאן אפשר ללמוד שפרוייקט הסיבים של גוגל, או וריזון, או בכלל, פשוט מיותר ולעולם לא יקבל החזרים טובים על ההון.

קישרתי לכתבה על ההחזרים על פרוייקט הסיבים הישראלי, של חברת החשמל – גם שם ההחזרים עלובים. בסופו של דבר, כמו הפרוייקט של גוגל, אלה פרוייקטי "שמנת" שמכוונים לאיזורים ספציפיים בערים ספציפיות, ותו לא.

 

עוד נקודה מעניינת, הפעם לגבי לילך:

These two businesses are (in Puerto Rico and Chile, A.N.) , in my opinion, the two most advanced cable systems in the region. So we've anchored LiLAC with what we think are the best operating businesses in the region. In fact, we know that. But more importantly, we see the region as holding some really interesting M&A opportunities It's a fragmented part of the world and we think we're geared up to take advantage of that consolidation which is inevitable in several parts of Latin America and the Caribbean.

רמז דק לבאות…

25 thoughts on “שיחת הועידה של רבעון שני – לילך וגלובל

  1. מיקי

    רק כדי לתקן לגבי עלות אינטרנט 100 מגה בארץ – ניתן כבר היום לקבל את השירות בעלות של 100 שקל לספק או תשתית.

    Reply
  2. מיקי

    סליחה, הכוונה ל 100 ש"ח עבור ספק ותשתית

    Reply
  3. משקיף

    אסף אומנם תחום שונה אבל עדיין, יש לך במקרה דעה על VIAB אחרי הירידות האחרונות ?

    Reply
  4. עמי

    הי אסף תודה על הפוסט… הירידות האחרונות בלילך כ 15% קשור למשהו לדעתך?
    תודה

    Reply
  5. נועם

    אסף,
    כרגע המינוף של לילק עומד על 3.5 פעמים הOCF לפי הרבעון האחרון בהרצה שנתית.
    בהנחה שהרבעון האחרון הוא מייצג והרווח השנתי יהיה כמו הרצה של הרבעון הזה +- ,והחברה לא תעשה רכישה של חברה, בכמה יירד המינוף בערך, איך זה מחושב?
    מתי לדעתך תגיע הרכישה הבאה?

    Reply
  6. דורון

    טוב, נראה דיי ברור שלילך זה סכין נופלת חדה.

    Reply
  7. דודו

    אתה ממשיך להגדיל החזקה אסף?

    Reply
  8. משקיע

    אסף,
    לאחרונה ובעקבות המשבר באמריקה הלטינית חל פיחות משמעותי בשער ה-CLP, דבר שגורם לכך שגם לאחר ביצועים מאוד מרשימים של LILAC השורה התחתונה אינה משתנה.
    אמנם דיברת על המשבר באמריקה הלטינית אך אשמח לשמוע מה דעתך על הפיחות בשער ועל השפעותיו על ביצועי החברה בעתיד.

    תודה!

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      משקיע – לדעתי קלעת בול לסיבה שלילאק יורדת. ה CLP כבר במגמת ירידה מעל שנתיים. צ'ילה מיצאת הרבה נחושת שגם המחיר שלה נפגע, אך יש בה תעשיות אחרות. בגדול שיקולי מאקרו כאלה יכולים לעכב אבל לדעתי לא לשנות את התוצאה.
      משקיע בערך – לשאלתך OCF זה לא EBITDA, בדוח ובמצגות יש הגדרות לכל אחד מהמושגים האלה. גידול ברווחי הכבלים לא נובע רק מהגדלת שיעור חדירה, בלי להתייחס לכך שלא ציינת שיעור חדירה של איזה מוצר.

      Reply
      1. אסף נתן Post author

        אגב בפוסט הקודם על לילך הראיתי איך הרווחים של הוט גדלים על אף שהם מאבדים משתמשים (כלומר שיעור החדירה קטן).

        Reply
  9. משקיע

    אסף,
    החשש העיקרי שלי הוא מתרחיש בו הפיחות ב-CLP לא פוסק, דבר שגורם למיתון ואפילו לביטול של ההצלחות הריאליות של החברה באזור. יחד עם זאת אני סבור כי תרחיש פחות סביר מהתרחיש החיובי בצורה משמעותית.
    אנחנו קרבים למועד פרסום דוח רבעון 3, שסביר להניח יציג תוצאות מעולות. אולי הפרסום יגרום למשקיעים להתעורר ולהבין שיש כאן upside מעולה בתמחור הנוכחי – עד אז אנחנו יכולים להמשיך להנות מהמבצע!

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      מיתון ממש לא מפחיד אותי בכל מה שקשור לכבלים. זה לא בנק שיפגע ממיתון. לדעתי אפילו ההפך – במיתון הכבלים פורחים. כבר הראיתי שב 2008-2009 ובשנת 2011 גלובל גדלה בקצבים דו ספרתיים באירופה (קשה לחשוב על מיתון קשה מזה באירופה) ופורטו ריקו במיתון כבר 8 שנים מה שלא מפריע ללילך לגדול שם בקצבים דו ספרתיים בשנה. פיחותי מטבעות ושאר ירקות יכולים לעכב, להציק, אך לדעתי לא יותר מזה.

      Reply
  10. נועם

    אסף,
    Lila לא אמורה להיות תיאורטית בשער יותר גבוה מ lilak?
    לילק קפצה כמעט ל40 ולילה מאחור מתחת ל39 .. במצב כזה לא שווה להחליף ביניהן?

    Reply
  11. דורון

    משיחת הוועידה האחרונה:

    ""The macro and political environment, it just depends on what year you ask that question. Clearly, after 10 years of great growth if the region, they're facing some headwinds. It's really something that, in the markets we're focused on, we think is overcomeable. Chile, of course, dealing with the copper price, which is 60 of their exports, and Puerto Rico, with their own financial issues.

    It's not the first time we've had those kind of headwinds, but we have been consistently able to grow right through them.""

    כתבתי ל IR עם בקשת הבהרה לגבי המשפט האחרון, אבל לא קיבלתי תשובה. חבל, אני לא חושב שזו היתה הערה שולית ואם הם באמת רואים ככה את המצב הם צריכים לענות.

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      כן כבר כתבתי על פטריק. אלטיס מדהימה.
      מצד שני, אם תקרא את הספר על מאלון, תראה שהיו הרבה כאלה שעלו מהר וירדו מהר. אני לא אומר שזה פטריק, נראה שהוא יודע להשביח את העסקים שהוא קונה, אבל עכשיו הוא רץ לטריטוריה שהוא לא מכיר (אמריקה), שאין לו יתרונות לגודל שם, יחסי הכוחות עם התוכן הם שונים לחלוטין מאירופה, הוא משלם מחירים גבוהים יחסית על נכסי כבלים בעייתיים (קייבלויז'ן נגועה בתחרות באינטרנט עם FiOS של וריזון, יש לה עומק חדירה גבוה, אם לא הכי גבוה בתעשיה ככה שאין לה לאן לצמוח והיא עם יחס נטישת וידאו גבוה), הוא ממונף עד צוואר, וכו' וכו'. מבחן ההוכחה עליו. בינתיים גם מאלון הזקן ממשיך לתת 20-30% בשנה ככה שאני לא ממהר להמר על הצעיר. נראה – ימים יגידו.

      Reply
  12. ארי

    "מאלון הזקן ממשיך לתת 20-30% בשנה".

    לפי איזה מדידה? לפי צמיחה ב-OCF? תוכל לתת פירוט?

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      אני מתבסס על אגרגציה של היישויות של מאלון מאז שיצאו מ AT&T

      Reply
  13. איציק

    יצאה הודעה היום שהם עומדים להתאחד עם חברה בדרום אמריקה ושזה יגדיל את שיעור הרווחיות של החברה המאוחדת . מחזיקי lilak יחזיקו 25 אחוז מהחברה המאוחדת

    Reply
  14. נועם

    אסף,
    מה דעתך על המיזוג עם קייבל?
    לילק תחזיק ב25 אחוז מהחברה המאוחדת זה לא קצת מאכזב?
    התזרים המשותף יהיה 1.4 מה שנותן ללילק תזרים של 350? או שאני טועה בגדול..?
    מה גם שיש דילולים.

    Reply
  15. ארי

    המהלך האחרון של ליברטי קצת שובר את הכלים, הלא כן?

    Reply
    1. אסף נתן Post author

      ארי – שובר את הכלים באיזה מובן? היה שם משהו לא צפוי?

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *