געגועי לסופר

By | 08/06/2014

היום הגיע המשלוח של רמי לוי הביתה. יום המשלוח של רמי מעלה געגוע אצלי, לאחרונה. געגוע למניות של רמי לוי, שאת האחרונות שנשארו מכרתי בכאב לפני מספר חודשים בקצת מעל 200 שקל למניה (קניתי את הראשונות ב 26 שקל למניה ואז ב 19 שקל למניה לפני בערך 5 שנים), וגם געגוע (ציני) ללכת לסופר. כן כן. מאז שעברתי להרצליה, לפני שנה, לא הייתי בסופר, אנו תמיד מזמינים משלוח. חסכתי בכך לפחות 12 שעות בחודש, שזה יום עבודה מלא. מעניין מתי אמצא את ההשקעה הבאה שתעשה לי פי 10 (בלי להחשיב דיבידנדים!) בסיכון כל כך נמוך. אני תמיד אוהב לומר שצריך רק שתיים כאלה בחיים, "והסתדרת". עכשיו נותר למצוא רק עוד אחת 🙂

אני עדיין חושב שלרמי לוי עתיד מזהיר והוא ימשיך (וממשיך… ראו הדוח האחרון) לפרק את התחרות גם עם יד קשורה מאחורי הגב. אני גם חושב שהוא עדיין השקעה נהדרת. אך במחיר הנוכחי ובגודל הנוכחי שלו הוא לא מצדיק את פרופיל ההשקעה שאני מחפש עבורי ועבור השותפים שלי (אני מקווה שלא אוכל את הכובע…). לאחרונה כשרמי ירד 20% לאיזור 160 שקל למניה הוא עלה שוב על השולחן שלנו אך המחיר לא היה מספיק נמוך עבורנו. אם רק היה נופל, נניח, 50%… הלוואי…

אחד הדברים שתמיד מפתיעים אותי בהזמנות/קניות ברמי לוי הוא כמה חזק הכסף שלי שם, במיוחד במיוחד בסקטור "הבריא" – ירקות ופירות. אם אני מגיע לסופר או קונה באתר – אני תמיד אומר לאשתי – בואי נתעכב כמה שיותר באיזור של הפירות והירקות. פשוט כי כשאני ברמי לוי ובמיוחד באיזור הזה אני באמת מרגיש עשיר. אני קונה בכמויות והסך הכל פשוט לא עולה. רמי מביא את השוק אלי הביתה, עם שליח. תראו:

2.6 ק"ג חצילים (7 יחידות) = רק 1 ש"ח (40 אגורות לקילו) – בשופרסל ומגה מדובר ב 2.95 ש"ח ליחידה או 5.9 ש"ח לקילו. פי  15 יותר. תגידו, מי כיום מוכר משהו בשקל אחד? מי? אפילו מסטיק עולה יותר. אתם יודעים כמה סביח אפשר לעשות עם 7 חצילים?

8 ק"ג אבטיח = 11.6 ש"ח, בשופרסל ומגה 29.05 ו 24.7 בהתאמה.

1.9 ק"ג קישואים = 2.17 ש"ח.

2.7 ק"ג עגבניות = 4.29 ש"ח.

1.3 ק"ג נקטרינה = 11.22 ש"ח.

0.6 ק"ג מלפפון = 93 אגורות.

1.1 ק"ג פלפל אדום = 3.16 ש"ח.

2.1 ק"ג מלון = 5.85 ש"ח

ראש חסה = 2.1 ש"ח.

1.3 ק"ג בצל = 1.63 ש"ח.

1.2 ק"ג ראש כרוב אדום = 95 אגורות.

—————-

איך אפשר לנצח את זה?

איך אפשר לנצח את זה?

ערימת השקיות מרמי לוי - רק חבל על בזבוז כל כך הרבה פלסטיק

ערימת השקיות מרמי לוי – רק חבל על בזבוז של כל כך הרבה פלסטיק

כשאני רואה את זה אני שמח – כי כשיש ירקות ופירות כל כך בזול הרבה פחות משפחות יגיעו לחרפת רעב. ב- 44 שקלים אני מפוצץ את המקרר בירקות ופירות שיכולים להספיק לשבוע למשפחה קטנה. לא קנינו תפוחי אדמה, גזר, סלק, לימון ועוד כי קצת השתגעתי בקניה האחרונה ועוד נשאר. אני יודע שמשמיצים את הסחורה של רמי ואומרים שהיא לא טובה, אבל אני לא מוצא בה פגם. הלימונים יפים, צהובים וחמוצים, המלון דבשי, העגבניות טעימות לי והאבטיח אדום ומתוק (גם בעז מסכים, בעניין האבטיח). הם בהחלט מקיימים את ההבטחה שבמשלוח המלקט בורר רק את הירקות הטובים.

אין לי מניות אז כבר אי אפשר לקרוא לי משוחד.

וגם כמה חודשים אחרי שמכרתי את המניה האחרונה, אני עדיין קונה רק ברמי לוי. אני חושב שזה אומר משהו.

7 thoughts on “געגועי לסופר

  1. אסא

    כנראה שרמי לוי שולח רק לך ירקות ופירות יפים, כי הוא יודע כמה אתה אוהב אותו, ורוצה להחזיר לך אהבה.
    תעלה תמונות של הפירות וירקות במקום של השקיות. (-:

    Reply
  2. עופר

    לא יודע אולי זה עניין של סניף , הירקות והפירות של רמי לוי בעיר שלי זה כמו לקנות פרחים לחג – מחזיקים יומיים שלושה ונרקבים , מה נרקבים – כאילו עושים בכוונה.
    זבל של סחורה. בסניף בעיר שלי המחירים של הירקות והפירות ב"יו" דומים (לא רוצה להגיד זהים כי לא בדקתי במיוחד אבל מזכרוני מאד מאד דומים) וסחורה מעולה.

    חוץ מזה הסל אצל רמי לוי זול משמעותית מכל חנות אחרת, על זה אין עוררין והחל ובשעות הערב הוא תמיד מפוצץ בכל יום שניסיתי בשבוע.

    מעבר לזה תן לי פי 10 ואני מבטיח לאכול שנה סלט מלפפונים רקובים במיץ גמבות סרוחות וגם אתן לרמי לוי נשיקה על הקרחת וגם אכין לו מהשקיות מתנה ליום האהבה.

    Reply
  3. עומרי ולורט

    הצמיחה ב-SSS היא בלתי נתפשת, 3.3%, בהתחשב בעיתוי חג הפסח ובנתוניהן של כלל הרשתות הציבוריות שרשמו ירידות חדות בהתאם למגמת הידוק החגורה שמורגשת עמוקות גם אצל קמעונאיות אופנה, בקניונים ובמקומות נוספים.
    למרות הסטגנציה בשורה התחתונה נדמה לי שזה אחד הדוחות המרשימים של רמי לוי מאז הפיכתה לחברה ציבורית.

    Reply
    1. אילון

      בלי קשר לרמי לוי, זה מדהים לראות את ההתפרקות של שופרסל, מגה, המשביר… אלה החברות שמאשימים אותן ב"תאוות בצע" כי הן מעלות מחירים, אבל הן ממש לא במצב מזהיר. כשקונים 50 מיליארד דולר בכלכלה של 200 מיליארד תוצר, תוריד ריבית בחדות ותשאיר אותה שם 6 שנים… מה בדיוק הם צפו לקבל?

      Reply
  4. איל

    העובדה שרמי לוי חבר מועצה בירושלים ודליה איציק היא (היתה?) דירקטורית אצלו מעט מעיבה על זוהרו אצלי. אי אפשר להצליח בלי לרפד פוליטיקאים? אם כי כמובן שבסיכומו של עניין הקיום שלו הוא טוב לכולנו (גם לאלה שלא השקיעו בו…).

    Reply
  5. יואב

    באפט אמר בזמנו שיותר קל לזהות את המפסידים מלדעת מי יהיו המנצחים (הוא אמר את זה בהקשר של תחילת תעשיית המכוניות אל מול מספר הסוסים). בכל מקרה, מה בקשר לשורט על שופרסל?

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *