כל הסיפור בשתי תמונות – מדוע אני כל כך אוהב את וולס פארגו

By | 26/06/2013

היא זולה, מאוד, כבר היום, אבל זה לא כולל בתוכו כמה "אופציות חבויות". והאופציות האלה מתחילות להבשיל כל כך מהר שאני מסתחרר. הנה כל הסיפור, תוך שבוע בלבד, בשתי תמונות:

mortgage interest rates

savings rate

כל חצי אחוז שווה לנו גרוסו מודו 6 מיליארד דולר בשנה לפני מס, או אחרי מס ועם מכפיל שמרני (מאוד) של 10, נקבל תוספת של בערך 40 מיליארד דולר לשווי השוק -עוד 20% על המחיר כיום. זאת כמובן לפני שהזכרנו גדילה ו 160-170 מיליארד דולר ששוכבים כאבן שאין לה הופכין, שאם ילוו אותם במרווח צנוע של 4% יוסיפו גם הם עוד 6 מיליארד דולר לרווח לפני מס (עוד 20% לשווי השוק). וזה רק חצי אחוז. מה יקרה אם הריבית תעלה ב 2-3% לערכים נורמלים? הממ… Makes you think, doesn't it?

13 thoughts on “כל הסיפור בשתי תמונות – מדוע אני כל כך אוהב את וולס פארגו

  1. אבישי

    למה עליה של הריבית תגדיל את הרווחים של וולס? המרווח הפיננסי לא קבוע?

    Reply
  2. Daniel

    עליה בריבית תשפיע אך ורק למכירות משכנתאות חדשות.
    אין השפעה למשכנתאות קיימות.
    כך , לא נרגיש את ההשפעה כאשר ריבית במשק תעלה.

    Reply
    1. Assaf Nathan Post author

      דניאל – ההשפעה המקסימלית של הריבית תורגש לאחר זמן, נניח בערך 3-4 שנים, אך וולס כבר מגודרת מבחינת סיכוני ריבית. בנוסף ישנם 160 מיליארד דולר שלא עושים כלום במאזנים שיוכלו להנתן בריבית שכזו. מכאן, שרק מעליית הריבית בשיעור מתון של 1-2% כוח הרווח של וולס יוכפל, וזה בכלל מבלי לדבר על צמיחה/אינפלציה/עליה יותר אגרסיבית בריבית/התאוששות שוק הנדל"ן/ירידה באבטלה ועוד ועוד. בנוסף, אם אתה חושב שלא תרגיש את עלית הריבית במשק (בארץ), אתה תופתע בגדול- ברגע שהריבית תעלה כוח הקניה של הקונים בשוק הנדל"ן ירד ועלות המשכנתא לפתע תעלה- מה שיוריד עוד יותר את מספר הקונים, לכן ההשפעה של עליית ריבית בארץ על המשק היא *מיידית*, במיוחד בשוק הנדל"ן. יקח זמן עד שזה יחלחל לספרי הבנקים, אבל אין צל של ספק שעליית ריבית תהא בעלת השפעה מיידית על המשק.

      רלי – אתה מוזמן לחפש בבלוג ובמכתבים השנתיים שלנו, כתבנו לא אחת על וולס. הכי פשוט ויסודי יהיה לקרוא את הדוח של וולס ודוחות מהעבר.

      אבישי – המרווח לא קבוע, התמונות ממחישות לך את זה היטב.

      Reply
  3. רלי

    כיוון שזהו התגובה הראשונה שלי פה נתחיל עם מחמאות:
    שאפו עליך אסף על הבלוג הזה, ברמה מאוד גבוהה. בנוסף אני מעריך מאוד את השינוי שעשית (היי-טק –> השקעות). מעורר השראה.

    דבר שני:
    המשפט החשוב ביותר בפוסט והפחות מוסבר הוא "היא זולה, מאוד, כבר היום". הייתי שמח לשמוע למה אתה חושב כך.

    Reply
  4. איתי

    אסף, ברמת תשואה כזו של אג"ח של 10 שנים שכבר היום נותנת 2.5%, וולס יכולים פשוט לחכות לעוד עליית תשואות ופשוט לשים את הכסף בנכס חסר סיכון. על 120B$ הם מקבלים 0.36%. מספיק שהם מסיטים רק את הכסף הזה לאג"ח כזה, ומקבלים (אני מעגל), עוד 2% על הכסף הזה שזה 2.4B$. יש להם 5.3B מניות, כך שרק פעולה כזו תעלה להם את הרווח ב 0.45$ למניה. ווואו!!

    Reply
  5. אבישי

    אבל המשכנתאות הם ל30 שנה והפקדונות הם גג לשנתיים. כלומר כשהפקדונות ימוחזרו אז הם יתנו ריבית גבוהה יותר. לא?

    Reply
  6. איתי

    שכחתי את המס כמובן…אז זה יהיה קצת פחות

    Reply
  7. Assaf Nathan Post author

    אבישי – חשבתי שהתמונות מסבירות את עצמן. כנראה רק לי זה ברור. בתמונות אתה רואה שתוך שבוע הריבית על המשכנתאות עלתה בחצי אחוז והריבית על פקדונות לא זזה. אני מקווה שברור שזה אומר שהמרווח גדל בחצי אחוז, וזה רק בשבוע. הסיפור הזה נמשך כבר כמה חודשים.

    אם תפתח את הדוחות של וולס תוכל לראות כמה וולס משלמת על פקדונות (כמה?).

    Reply
  8. יואב

    אין לי כח לחפש את הלינקים המקוריים אבל לאחרונה קראתי שני דברים רלוונטים: הראשון, הם אכן התחילו לקנות אג"חים בגלל שהתשואה עלתה. פחות מעניין אותם עם מחירי האג"חים ימשיכו לרדת, אלא הם כבר "מתים" להשיג תשואה על הכסף שיש להם (זה לאיתי). הדבר השני הוא שהמנכ"ל שלהם בראיון שהרבה מהעסקים שלהם מאזנים אחד את השני (וזה כנראה לטובה) והוא התייחס גם לעליה בריבית, כי מצד שני אם המשכנתאות יקרות יותר אז אולי יש פחות ביזנס?

    Reply
  9. Assaf Nathan Post author

    ל-8: אולי התגובה שלי לא היתה ברורה – המרווח כיום גדל ב0.5% אבל כמובן שזהו המצב כיום, כלומר שהוא נכון להלוואות חדשות שניתנות / ממוחזרות. כמו שכתבתי מעלה בתגובה 4, יקח מספר שנים עד שזה ישתקף, אך 20% מהתיק לא ניתן עדיין כהלוואה (כי וולס התכוננה בדיוק לסיפור הזה) כך שיהיה חלק שיתן תפוקה מלאה באופן מיידי עם העלאת ריבית. חוץ מזה לא אכפת לי לחכות 5 שנים לכוח רווח מלא – אין לי בעיה לחכות 5 שנים לעשות פי 4 על הכסף… 🙂

    Reply
    1. Assaf Nathan Post author

      הסיפור לגבי באזל 3 הוא חדשות ישנות… הבנקים מתכוננים לזה כבר הרבה מאוד זמן.

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *